Блог

Красимир Георгиев, АКАБ: Електронизацията ще сложи край на сивите практики

Източник: Българско национално радио
/можете да чуете звуковия файл с интервюто в горния линк/

Постоянното присъствие на България в челото на негативните класации относно броя на жертви по пътища категорично показва, че има нужда от промяна в обучението на бъдещите шофьори, заявяват от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, която е сред авторите на Наредба 37.

Учебната система трябва да се реформира, каза в „Посоките на делника“ председателят Красимир Георгиев.

„Относно бранша – това е измислица на „Автомобилна администрация“. Не може автоинструкторите да са бранш, те могат да бъдат синдикална група.

Браншът са носителите на разрешително, т.е автошколите. На фона на 5 хиляди инструктори -50 недоволни са капка в морето. Това е повод да се спират реформите. Колкото по-дълго се спазва статуквото, толкова повече парите под масата вървят нагоре. Това ще е така, докато не се реформира учебната система. Бившият министър ще остане в историята като най-великия жонгльор. Тупаше топката непрекъснато. Ако беше направил и частица от това, което беше обещал, сигурно още щяха да бъдат на власт“.

Електронизацията е единственият възможен начин, чрез който да спрат негативните тенденции, посочи още Георгиев.

„Казвам го отново: основната причина и основната възможност да няма толкова кръв на пътя е подобряване на обучението.

Когато зад волана е един добре обучен водач, той е способен да попие всички недостатъци на останалите фактори, каквито са път, автомобил, организацията на движението и други. Не може да има съвременно обучение без електронизация. Срещу нея скача сивият сектор, наречен бранш. „Автомобилна администрация“ подхранва този бранш, за да върви потока от пари. Една електронизация означава край на парите под масата.

В момента учащите се да карат не излизат по магистрала, дори не напускат границите на града. Целият курс минава със скорост 20-30 километра в час, чат-пат включат и на трета предавка. Така минава и самият изпит, който минава със столевка от уважение. Когато излязат в автомобилния поток, където трябва да развият по-висока скорост, се размазват. Този „бранш“ обаче не говори за потребителя, за продукта, а слушаме за накърнени интереси, понеже държавата пречи да се правят далаверите. Последната статистиката на Европейската комисия отново ни отрежда първо място сред броя на убитите по българските пътища. Една Румъния беше след нас преди години, а вече се отдалечава. Докато министри, играещи баскетбол, отделяйки едно измислено внимание на т.нар бранш, в другите държави правят така че да им оцеляват младите хора“.

Действията на сегашния министър на транспорта са противозаконни, на мнение е Красимир Георгиев.

„Снощи (бел. ред. понеделник) имахме среща. На сегашния министър му казах, че не може да отмеми общественото обсъждане, което вече мина. Нататък всяко тупане на топката е противозаконно, начин да се запази статуквото, от което някой има сметка. Служебният премиер обяви, че това правителство ще направи реформи. Президентът каза, че ще има рестарт. Обаче в момента казваме, че ще правим нови срещи, обсъждания, нови концепции, само и само да държим корупционната схема. Правят се пари на фона на почернените майки. Какво може да излъчи такава среща? Да кажем на този бранш да си сподели желанията… Това ли е ролята на държавата, да гали нарушителите, да тормози тези, които са изрядни? Зададох аз въпрос, колко са регистрирани по ДДС? Никой. Глупост е, че електронната система нарушава Закона за личните данни. Нарушава ли се личната свобода, когато се ходи в банката? Когато катаджиите снимат по пътя, това нарушава ли личните свободи? На тези господа като им се нарушава толкова личната свобода, да отидат да копаят царевица. Там камери няма. Заради личната свобода на сивия сектор не приемам да умират млади хора. Не нарушава ли „бранша“ правата на курсиста, когато му дава 10 часа, вместо законните? Да направим разграничение – недоволни са фалшивите инструкторчета“.

Липсата на политическа воля в България винаги се оправдава с „липса на консенсус в бранша“, посочи автоекспертът.

„Въпросът с цените е като да си купите пет хляба, а не три. Цената на хляба е една и съща, просто количеството е по-голямо. Смешно е да говорим за цена на курса. За нея се говори единствено в България от цяла Европа. Ние говорим само за цена, а същевременно тя е най-ниска в цял свят. Никой не отчита обаче цената на човешките животи. Преди няколко години предвидих, че броят на убитите ще се увеличава, че все повече млади хора ще загиват. Унищожихме обучението в България и сега плащаме голям данък, който ще става все по-голям. Държавата трябва да реформира тази корумпирана „Автомобилна администрация“.

Тя е точно некомпетентна толкова, колкото е и корумпирана. Ако обучението е стигнало дъното си, а то се е случило, „Автомобилна администрация“ е 20 години след обучението. Електронизацията ще се случи. При предишния беше скиор, баскетболист и какъвто беше- не се случи. Сегашният министър говори за консенсус. Когато управлението говори за консенсус, значи че не иска да свърши работа. Консенсусът е утопия. Ако постигнем такъв, то няма нужда от Министерство на транспорта. Тези пари могат да отидат за здравеопазване“.

Проектът за промени ще доведе до по-добро качество, до известляване на бранша и пълно задоволяване интересите на гражданите и обществото, е становището на Асоциацията.

СЕРТИФИКАТИ

Silviins.bg © 2023 – Рекламна агенция
Използваме бисквитки, за да персонализираме съдържанието, да предоставяме функции на социалните медии и да анализираме нашия трафик. Също така споделяме информация относно използването на нашия сайт от ваша страна с нашите социални медии и анализи.
Виж повече
Настройки
Приемам
Политика за поверителност и бисквитки
Политика за поверителност и бисквитки
Cookie name Active

За нас

Адресът на нашия сайт: https://silviins.bg.

Коментари

Когато посетителите оставят коментари в сайта, ние събираме данните, показани във формуляра за коментари, както и IP адреса на посетителя и идентификатора на потребителския браузър, за да помогнат за откриването на спам. Анонимен низ, базиран на имейл адреса ви (също наричан „хеш“), може да бъде предоставен на услугата Gravatar, за да бъде проверено дали я използвате. Политиката за поверителност на Gravatar е тук: https://automattic.com/privacy/. След като коментарът ви бъде одобрен, профилната ви снимка ще бъде видима публично към него.

Бисквитки

Ако оставите коментар на нашия сайт, можете да разрешите запазването на вашите име, имейл адрес и уеб сайт в бисквитки. Те са за ваше удобство, така че да не е нужно да попълвате отново данните си, когато оставяте друг коментар. Тези бисквитки ще се пазят една година. Ако имате профил и влезете в този сайт, ще зададем временна бисквитка, за да определим дали браузърът ви приема бисквитки. Тази бисквитка не съдържа лични данни и се изтрива, когато затворите браузъра си. Когато влезете в профила си на сайта още няколко бисквитки ще запазят информацията ви за вход и предпочитанията ви какво да виждате на екрана. Бисквитките за вход изтичат след два дни, а за предпочитанията на екрана след година. Ако изберете опцията за запомняне, информацията ви за вход ще се пази две седмици. Ако излезете от профила си, бисквитките за вход ще бъдат изтрити. Ако редактирате или публикувате статия една допълнителна бисквитка ще бъде запазена в браузъра ви. Тя няма да съдържа лични данни, а просто ще добави идентификатора на публикацията, която току що сте редактирали. Изтича след един ден.

Вмъкнато съдържание от други уебсайтове

Статиите на този сайт могат да бъдат вградени (видеа, изображения, съдържание и т.н.). Вграденото съдържание от други сайтове приема и се държи с посетителя на сайта като с посетител на собствения си сайт. Тези сайтове могат да събират данни за вас, да използват бисквитки, да вграждат допълнителни инструменти за статистика от трети страни, да следят как работите с тези инструменти включително как потребявате вградено съдържание ако имате профил и сте влезли в него на сайта.

С кого споделяме данните ви

Ако заявите смяна на паролата, вашият IP адрес ще бъде включен в имейла за извършване на смяната.

Колко дълго държим личните ви данни

Ако оставите коментар, коментарът и неговите метаданни се запазват за неопределено време. Това е така, за да можем автоматично да разпознаваме и одобряваме последващи ваши коментарите, вместо да ги задържаме в опашката за одобряване. За потребители, които се регистрират на нашия уебсайт (ако има такива), съхраняваме и личната информация, която предоставят в потребителския си профил. Всички потребители могат да виждат, редактират или изтриват личната си информация по всяко време (с изключение на това, че не могат да променят потребителското си име). Администраторите на уебсайта могат да виждат и редактират тази информация.

Вашите права над личните ви данни

Ако имате профил в този сайт или сте оставяли коментари в него, можете да поискате да получите файл, съдържащ всички данни, които съхраняваме за вас, включително и данни, които сте ни предоставили. Също така можете да поискате да заличим личните данни, които съхраняваме за вас. Това обаче не включва данни, които сме задължени да съхраняваме с административни цели, за нуждите на сигурността на сайта, или по закон.

Къде се изпращат данните ви

Коментарите от посетителите могат да бъдат проверени чрез автоматична услуга за проверка за спам коментари.
Запазете настройките
Настройки