Блог

Интересни факти за камионите

1. Има около 6,5 милиона полуремаркета (semi-trailers) регистрирани в Америка, почти три пъти повече от регистрираните камиони-влекачи (semi-trucks), така също наричани и трактори (tractors).
Ремаркетата са били първоначалната причина за налагането на този термин. Защото те не са имали предна ос с гуми и могат да се използват само когато са закачени за камион, така хората са започнали да ги наричат „полу-ремаркета“.
Постепенно този термин започнал да се употребява и за камионите – semi-trucks.
Полуремаркетата обикновено са дълги 16 метра. Те имат спирачки, които автоматично се включват в случай, че ремаркето е откачено от камиона.

Когато има връзка между въздушната помпа задвижвана от двигателя на камиона и ремаркето, създаденото въздушно налягане преодолява предпазните паркинг пружини и колелата могат да се въртят.

2. Професионалните камиони правят средно около 140 милиарда мили на година по пътищата на САЩ.

68% от всички продоволствия и стоки в страната се доставят чрез камиони. Това се пада около 60,000 паунда (27215,5 кг.) на всеки жител.

Трябва да се има предвид обаче, че най-тежките и обемни материали и суровини са тези, използвани в строителството (цимент, тухли и т.н.) и в селското стопанство.

3. През 1973 г. федералните власти в САЩ изчислили, че тръковете са имали разход от 9,1 км за галон (3,8 л.) дизелово гориво. Днес разходът е подобрен на 10,5 км. за галон, макар че цифрите варират между 6 и 13 в зависимост от вида на камиона.

При изкачване по стръмен наклон разходът може да се повиши на 4,5 км/г, докато при слизане може да падне до 37 км/г. Новите стандарти за икономия на гориво, въведени през 2014 г. си поставят за цел косумацията на гориво да се подобри до 11,6 км/г, за камион движещ се по равен път.
Как?
Производителите постоянно усъвършенстват сцеплението на гумите и аеродинамиката на камиона и ремаркето.
Спойлери крият предните ръбове на ремаркетата, странични престилки предотвратяват настъпването на турболенция по композицията и щитове монтирани зад задните врати се борят с въздушното завихряне.
Смята се, че новите „супер-единични“ (super-single) широки джанти и гуми, които заменят сегашните двойни колелета, подобряват икономията на горивото с около 7%.

А модерните технологии на новите двигатели ще позволят измери оптималната скорост, при която камионите ще харчат най-малко, като се вземе под внимание товара и изискванията за опазване на околната среда, като скоростта ще се поддържа автоматично.

 

4. Максималната тежест за камион опериращ в САЩ е 36,000 кг. разпределени върху 18 конвенционални гуми.

Понякога в дивите и отворени пространсва на Австралия могат да се използват авто-влакове от четири ремаркета с тегло, което да надвишава 136,000 кг.
Колко мощност е необходима да се задвижи тежкотоварен камион и ремарке с пълен товар?
Данните на един от най-търсените двигатели на пазара в САЩ, Детройт Дизел са:
Брой на цилиндрите – 6, тежина 2880 пунда 1300 кг или с 156 кг. повече от Мини Купър.
Този колос има мощност от 560 конски сили и оборотен момент от 1850 либри към фут.
При 1200 оборота в минута той е способен да създава оборотен момент от 1500 либри-фут.

Повечето дизелови двигатели с турбо-подхранване имат оборотен момент между 1200 и 2500 либри-фут, за да могат да предвижват тежките товари.

5. Спиране.

Антиблокиращите спирачки са задължителна част от оборудването на тежкотоварните камиони още от 1997г. , което значително е намалило катастрофите причинени от „счупване“ на композицията (jackknife), при които задните колела на ремаркето са блокирани и то се занася рязко настрани под остър ъгъл с камиона.
Днес най-опасните катастрофи с полуремаркета са преобръщанията. Федералните власти в САЩ твърдят, че това се случва когато композицията стъпи на хлъзгава повърхност и когато шофьорът прекомерно навива волана в опита си да я задържи на пътя.
Надяваме се да ви е било интересно
Безопасно шофиране на всички от Силви Инс – Варна!

СЕРТИФИКАТИ

Silviins.bg © 2023 – Рекламна агенция
Използваме бисквитки, за да персонализираме съдържанието, да предоставяме функции на социалните медии и да анализираме нашия трафик. Също така споделяме информация относно използването на нашия сайт от ваша страна с нашите социални медии и анализи.
Виж повече
Настройки
Приемам
Политика за поверителност и бисквитки
Политика за поверителност и бисквитки
Cookie name Active

За нас

Адресът на нашия сайт: https://silviins.bg.

Коментари

Когато посетителите оставят коментари в сайта, ние събираме данните, показани във формуляра за коментари, както и IP адреса на посетителя и идентификатора на потребителския браузър, за да помогнат за откриването на спам. Анонимен низ, базиран на имейл адреса ви (също наричан „хеш“), може да бъде предоставен на услугата Gravatar, за да бъде проверено дали я използвате. Политиката за поверителност на Gravatar е тук: https://automattic.com/privacy/. След като коментарът ви бъде одобрен, профилната ви снимка ще бъде видима публично към него.

Бисквитки

Ако оставите коментар на нашия сайт, можете да разрешите запазването на вашите име, имейл адрес и уеб сайт в бисквитки. Те са за ваше удобство, така че да не е нужно да попълвате отново данните си, когато оставяте друг коментар. Тези бисквитки ще се пазят една година. Ако имате профил и влезете в този сайт, ще зададем временна бисквитка, за да определим дали браузърът ви приема бисквитки. Тази бисквитка не съдържа лични данни и се изтрива, когато затворите браузъра си. Когато влезете в профила си на сайта още няколко бисквитки ще запазят информацията ви за вход и предпочитанията ви какво да виждате на екрана. Бисквитките за вход изтичат след два дни, а за предпочитанията на екрана след година. Ако изберете опцията за запомняне, информацията ви за вход ще се пази две седмици. Ако излезете от профила си, бисквитките за вход ще бъдат изтрити. Ако редактирате или публикувате статия една допълнителна бисквитка ще бъде запазена в браузъра ви. Тя няма да съдържа лични данни, а просто ще добави идентификатора на публикацията, която току що сте редактирали. Изтича след един ден.

Вмъкнато съдържание от други уебсайтове

Статиите на този сайт могат да бъдат вградени (видеа, изображения, съдържание и т.н.). Вграденото съдържание от други сайтове приема и се държи с посетителя на сайта като с посетител на собствения си сайт. Тези сайтове могат да събират данни за вас, да използват бисквитки, да вграждат допълнителни инструменти за статистика от трети страни, да следят как работите с тези инструменти включително как потребявате вградено съдържание ако имате профил и сте влезли в него на сайта.

С кого споделяме данните ви

Ако заявите смяна на паролата, вашият IP адрес ще бъде включен в имейла за извършване на смяната.

Колко дълго държим личните ви данни

Ако оставите коментар, коментарът и неговите метаданни се запазват за неопределено време. Това е така, за да можем автоматично да разпознаваме и одобряваме последващи ваши коментарите, вместо да ги задържаме в опашката за одобряване. За потребители, които се регистрират на нашия уебсайт (ако има такива), съхраняваме и личната информация, която предоставят в потребителския си профил. Всички потребители могат да виждат, редактират или изтриват личната си информация по всяко време (с изключение на това, че не могат да променят потребителското си име). Администраторите на уебсайта могат да виждат и редактират тази информация.

Вашите права над личните ви данни

Ако имате профил в този сайт или сте оставяли коментари в него, можете да поискате да получите файл, съдържащ всички данни, които съхраняваме за вас, включително и данни, които сте ни предоставили. Също така можете да поискате да заличим личните данни, които съхраняваме за вас. Това обаче не включва данни, които сме задължени да съхраняваме с административни цели, за нуждите на сигурността на сайта, или по закон.

Къде се изпращат данните ви

Коментарите от посетителите могат да бъдат проверени чрез автоматична услуга за проверка за спам коментари.
Запазете настройките
Настройки