Количката ви в момента е празна!
Интересни факти за камионите
1. Има около 6,5 милиона полуремаркета (semi-trailers) регистрирани в Америка, почти три пъти повече от регистрираните камиони-влекачи (semi-trucks), така също наричани и трактори (tractors).
Ремаркетата са били първоначалната причина за налагането на този термин. Защото те не са имали предна ос с гуми и могат да се използват само когато са закачени за камион, така хората са започнали да ги наричат „полу-ремаркета“.
Постепенно този термин започнал да се употребява и за камионите – semi-trucks.
Полуремаркетата обикновено са дълги 16 метра. Те имат спирачки, които автоматично се включват в случай, че ремаркето е откачено от камиона.
Когато има връзка между въздушната помпа задвижвана от двигателя на камиона и ремаркето, създаденото въздушно налягане преодолява предпазните паркинг пружини и колелата могат да се въртят.
2. Професионалните камиони правят средно около 140 милиарда мили на година по пътищата на САЩ.
68% от всички продоволствия и стоки в страната се доставят чрез камиони. Това се пада около 60,000 паунда (27215,5 кг.) на всеки жител.
Трябва да се има предвид обаче, че най-тежките и обемни материали и суровини са тези, използвани в строителството (цимент, тухли и т.н.) и в селското стопанство.
3. През 1973 г. федералните власти в САЩ изчислили, че тръковете са имали разход от 9,1 км за галон (3,8 л.) дизелово гориво. Днес разходът е подобрен на 10,5 км. за галон, макар че цифрите варират между 6 и 13 в зависимост от вида на камиона.
При изкачване по стръмен наклон разходът може да се повиши на 4,5 км/г, докато при слизане може да падне до 37 км/г. Новите стандарти за икономия на гориво, въведени през 2014 г. си поставят за цел косумацията на гориво да се подобри до 11,6 км/г, за камион движещ се по равен път.
Как?
Производителите постоянно усъвършенстват сцеплението на гумите и аеродинамиката на камиона и ремаркето.
Спойлери крият предните ръбове на ремаркетата, странични престилки предотвратяват настъпването на турболенция по композицията и щитове монтирани зад задните врати се борят с въздушното завихряне.
Смята се, че новите „супер-единични“ (super-single) широки джанти и гуми, които заменят сегашните двойни колелета, подобряват икономията на горивото с около 7%.
А модерните технологии на новите двигатели ще позволят измери оптималната скорост, при която камионите ще харчат най-малко, като се вземе под внимание товара и изискванията за опазване на околната среда, като скоростта ще се поддържа автоматично.
4. Максималната тежест за камион опериращ в САЩ е 36,000 кг. разпределени върху 18 конвенционални гуми.
Понякога в дивите и отворени пространсва на Австралия могат да се използват авто-влакове от четири ремаркета с тегло, което да надвишава 136,000 кг.
Колко мощност е необходима да се задвижи тежкотоварен камион и ремарке с пълен товар?
Данните на един от най-търсените двигатели на пазара в САЩ, Детройт Дизел са:
Брой на цилиндрите – 6, тежина 2880 пунда 1300 кг или с 156 кг. повече от Мини Купър.
Този колос има мощност от 560 конски сили и оборотен момент от 1850 либри към фут.
При 1200 оборота в минута той е способен да създава оборотен момент от 1500 либри-фут.
Повечето дизелови двигатели с турбо-подхранване имат оборотен момент между 1200 и 2500 либри-фут, за да могат да предвижват тежките товари.
5. Спиране.
Антиблокиращите спирачки са задължителна част от оборудването на тежкотоварните камиони още от 1997г. , което значително е намалило катастрофите причинени от „счупване“ на композицията (jackknife), при които задните колела на ремаркето са блокирани и то се занася рязко настрани под остър ъгъл с камиона.
Днес най-опасните катастрофи с полуремаркета са преобръщанията. Федералните власти в САЩ твърдят, че това се случва когато композицията стъпи на хлъзгава повърхност и когато шофьорът прекомерно навива волана в опита си да я задържи на пътя.
Надяваме се да ви е било интересно
Безопасно шофиране на всички от Силви Инс – Варна!